gravid v.20

Tänk att det är typ hälften kvar innan våran lilla bebis kommer ut...ååå känns ju som en evighet nu. Tänkte lägga ut vecka för vecka vad som hände med bebisen i min mage, kan ju vara lite spännande att veta kanske. Nästa vecka är v.21 så då lägger jag ut lite info om den.


 

V 21.

Barnet

Fostret har ännu inget underhudsfett. Det sväljer fostervatten och tränar därmed matsmältnings-organen. Fostret kissar i magen.

Tänderna börjar utvecklas nere i tandköttet. Fostret har hårväxt över hela kroppen men det faller av vid födseln. Antikroppar förs över från mamman till fostret. 

Vikt 420 gram. 

Mamman (jag alltså)

Jag mår bra och illamåendet och allt det där som var i början har gått över, jag kan äta allt i stort sätt (utom kaffe fortfarande).
Älskar apelsiner och isglass som smakar syrligt.
Har lite dåligt blodvärde som hade minskat ännu mera nu, men nu äter jag järntabletter och dricker blutsaft så hoppas det blir bättre snart. Jag är väldigt trött ofta och behöver sova mitt på dagen om jag klivit upp tidigt, sen lägger jag mig tidigt också. Min mage har inte blivit så stor än, men allt är i sin ordning med den lilla. Har gått upp ca.3kg än så länge, men det smäller väl till det med hehe. Jag kan ibland känna bebisen, men inte så starkt ännu, men det känns typ som en fisk som sprattlar där inne, och mest känns det när jag ska sova.

Sådär nu vet ni lite om hur jag har det =). På dagarna jobbar jag så ofta det finns jobb och dä efteråt är jag så trött så det finns inte tid eller utrymme för nåt annat än att vila, jag vet att jag är en lite dålig kompis nu, och vissa tycker nog att jag har försvunnit totalt, men jag finns ju här. Är bara lite mer tankspridd och glömsk...och trött.

Nu ska jag somna in så det blir morgon snart!

Over and out

Louise






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0