V. 22 (starting to move)

Är inne i den 22 veckan nu av min graviditet, känns som om veckorna går sakta nu igen, går nästan lixom bara och väntar nu på att snön ska försvinna och våran lilla bebis ska komma.

Barnet


Ögonlocken täcker hela ögat. Barnet är känsligt för beröring och flyttar sig om du buffar på det. Naglarna har vuxit ut och täcker fingertoppen.

Lungblåsorna utvecklas men är vattenfyllda hela tiden i magen. Vätskan pressas ut vid födseln. 

Vikt 510 gram. 


Hur jag mår!

Mår i allmänhet mycket bättre nu och tror att järntabletterna och allt övrigt har börjat verka nu, känner mig piggare och gladare. Har hamnat i en förkylnngscirkel så nu hostar jag och hostar bara, proppar i mig c-vitamin mm.
Kände verkligen barnet igår när vi var på valpkursen, den sparkade 2 rejäla sparkar kändes så overkligt men ändå så underbart. Det känns verkligen hur man börjar förändras nu som människa,´eller så är det alla hormoner som spökar kanske hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0