god morgon

klockan är väl typ 11.30, men har faktist varit vaken sen 10, men nå tidigare hade jag nog aldrig orkat kliva upp. Vet inte varför jag är så trött och seg. Har ingen energi kvar lixom, känns som den lilla i min mage tar all energi....spara lite åt mammsen ocksååååå lilla bebisen!!!

Mira är i någon trotsålder hon, måste kolla henne HELA tiden så hon inte biter på något, biter Pelle, river sönder papper, tar saker ur tvättstugan och släpar runt hela huset osv osv osv..... Ibland så orkar jag inte med henne och vissa stunder så önskar jag att vi inte skaffade henne just nu, har nog med mig själv lixom. Hon kräver så fruktansvärt mycket vissa dagar så det blir så jobbigt, men endå så tycker jag att jag klarar av henne bra och jag älskar ju henne, men hon är bara för mycket ibland,

Tänk att det är ett år sen nu som jag och älsklingen blev tillsammans, vi ska nog fira den imorrn med middag och bio. Älskar honom mer och mer för varje dag som går.

Ikväll ska vi träffa Christel igen, tänk att det är 4 veckor sen sist, och större har jag nog blivit och bebisen också. Hoppas allt är bra idag med.

Näe nu ska jag njuta av min kopp tee och kika runt lite på bloggar, HA EN BRA DAG!!!!

over and out
Louise


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahah åå, tack det är bara jättejättebra!! Så du är mig (blogg)trogen, va söt du e!

Hur mår du å MAGEN???!!!! =D

sTOOOOOR KRAM

2009-02-21 @ 00:56:18
URL: http://linneasekgkurva.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, det är ju så att ha valp. Min har också varit jättejobbig, verkligen. Men nu är han rätt ok. Det handlar ju också till viss del att acceptera att de är på ett visst sätt. Fast min är ju ändå 11 månader nu, men de är ju inte "vuxna" förrän de är 1,5-2 år. Men man får ett bättre resultat om man jobbar med dem mycket från början, de kräver så otroligt med stimulans fast lite olika beroende på ras. Jag har undrat många gånger vad jag har gjort egentligen... Hoppas allt går som det ska med bäsen också! Kram

2009-02-23 @ 12:47:07
URL: http://snomonster.blogg.se/
Postat av: Erica

Jadu, att ha valp är inte en dans på rosor, min lilla plutt biter sönder allt också å man måste ha koll på honom. Men sedan hade väl Mira rätt krävande hundraser såg jag. Jag är själv inne på skaffa australian shepherd (renrasig) och dom är ju som dom säger border collie light en av de kräver mest av alla hundraser. Dock att jag vill ha en sådan är ju att jag vill tävla och komma högt upp i klasserna =) Men som den andra skrivaren skrev så mognar dom ju vid 1-2 år åldern. Aktivera henne gärna men inte föööör mycket som valp för du kan hn kanske bli e stressig hund som vuxen. Hoppas allt är bra med er annars! Och att Mira lugnar sig med åldern, ni har ju den jobbigaste tiden framöver (unghundstadiet). Min valp är inne i den nu, så jag vet hur de känns!



Ha de gott



Kram

2009-02-23 @ 21:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0