dimma

Känns som man går i en dimma vissa dagar, är så trött och slut just nu. Enya har så ont i sin lilla mage och är vissa perioder helt otröstlig, har fått så mycket tips om hur man kan lindra och hjälpa symtomen. Nu har jag köpt semperdroppar och prövat att dricka en kopp kamomilltee morgon och kväll samt ökat på miniformdropparna som bara verkade fungera i ca 1½ / 2 veckor. Kolikmassagen funkar inte alls verkar bara bli ännu värre...Så tråkigt att man inte ens kan åka på affären och köpa mjölk på dagen, igår kom jag inte ens in i duschen förrens Angelica kommit hit typ. Sen gick vi en långpromis med henne i vagnen och då sov hon som en stock tills vi kom hem och vagnen stannade.
Hon är världens underbaraste lilla tjej och jag är så ledsen över att detta måste hända henne, men måste tänka att det går över det går över. Kom gärna med tips på tröstmetoder och insomningstips.



Ska försöka vila nu en stund medans hon sover.
bye bye

Louise

Kommentarer
Postat av: Therese

Troy hade också problem med magen, stämmde överrens med 3-månaders kolik eller va de kallas! För nu e de som bortblåst!

Jag masserade varje dag, körde med benen upp och ner mot magen, gav han droppar, vaggade i famnen, vaggade i vaggan, stod till o med o hoppade försiktigt i våran säng när han låg där...haha ja allt. Han va också lugn i vagnen eller när han åkte i bilen, men lilla minsta man stannade så skrek han! Jag förstår att du/ni har det jobbigt och man vet knappt ut eller in. Enda tipset jag kan komma med är att fortsätta med massagen och rapa efter varje matning... även om det tar 3582392 år för dom att få nån rap! Hoppas det går till sig snart! Kraaam!

2009-08-20 @ 14:59:32
URL: http://theresiiia.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Kom ihåg när Jonna hade sin skrikperiod då hon var liten, provade minifom å mycket mer. Inget hjälpte... Så köpte vi en babygunga å vips så sluta hon skrika som en toka.

Så enda rådet jag kan ge, köp en babygunga :)

2009-08-20 @ 15:01:18
URL: http://kicka84.blogg.se/
Postat av: lina

men huga. ja vet inte ja, mina va aldrig så, en liten period bara men det va för att han va hård i magen.



men funkar vagnen kanske såna fötter som man kan sätta på spjälsängen så den gungar skulle vara nått. ska finnas på barnaffärer, säkert på nätet. annars är det väll att härda ut, det verkar ju som att sånt går över tids nog. men ja, va hemskt om ens lilla bäbis har ont. ja vet att dom brukar gilla då man håller i dom över armen så dom liksom gungar på ens underarm, på mage. meb gissar att du testat det, är nog hyfsat basic. prova att skippa mjölk och liknande en vecka och se om hon är känslig mot det kanske, va en kompis barn som va det. lycka till.

2009-08-20 @ 18:54:48
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: ...

Min Maja tålde inte koffein kom jag/vi fram till så dricker du kaffe kanske du kan testa sluta med det.Finns ju ett tips för varje barn som finns men testa kaffet du ock som hon ovan sa mjölk och kanske om du dricker kolsyrat vilket är lätt på sommaren och man är törstig, prova lite sånt.



Lycka till!

2009-08-20 @ 18:58:39
Postat av: Kristina

Gud vad fin hon är :)

2009-08-20 @ 22:34:48
URL: http://katarinaochkristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0