Farmor 90 år

Tänk vad åren går, våran lilla farmor fyllde idag 90 år, hennes hjärta måste vara så starkt. Vi var många som var med och firade henne idag och det var så roligt att så många kom. Smörgåstårta och vanlig tårta fick vi och musiken stod pappsen och Ragnar för, trevligt att träffa alla man inte träffar sådär överdrivet ofta. Maria har jag ju t.ex inte sett på flera år känns det som. Men förhoppningsvis så måste man ju försöka att behålla kontakten nu för det är ju så man vill ha det.



Helgen har annars varit fullspäckad av olika saker. I lördags morse så packade vi in oss i bilen och for upp till Funäsdalen där Eva & Andreas med barn var i stugan, väldigt trevligt hade vi och solade och åt gott. På söndagen åkte de flesta slalom, men det kan ju inte jag för min mage så Eva och jag gick och strosade på i shoppena i Ramundberget medans de andra trotsade backarna i lössnön. Vi stannade ingen fler natt för vi hade mycket att göra här hemma med rummet som ska bli färdigt och sen så kände väl jag att jag inte riktigt orkade med. Köpte en jätte snygg mössa iallafall, men det blir till att använda den nästa år för nu verkar våren ha kommit för att stanna.

Ikväll for vi till Kim & Angelica och grillade med dom, Claudia, Daniel & Maya var också där så det var jätte trevligt att sitta och prata och mysa. Angelica slängde ihop en jätte smarrig paj också som jag hade kunnat äta hur mycket som helst av just då...ojojoj vilken gottegris jag har blivit hihi.

Imorgon blir det till att ringa runt och kolla så mina chefer har fyllt i papperna som jag har givit dom annars kan det bli problematiskt att få havandeskapspenningen, men förhoppningsvis så ska det gå fint. Ska försöka hinna välja ut tapeterna till Lucas rum också, hmm måste nog ha med mig nåt smakråd (är en aningens flummig just nu).

Annars då?? För mig rullar graviditeten på, jag börjar bli tröttare igen och kroppen känns tung och stel om jag sitter för mycket. Nu är jag inne i v. 31...känns helt sjukt att det snart är dags!!!!!!!

Älsklingen fick ett jätte stort påskägg av mig förresten på stjärtorsdagen (kunde inte hålla mig enda till lördag) med massa godis och en efterlängtad plåmbok, han blev så glad så, ska lägga ut en bild på ägget här sen.

Nu är jag ganska trött efter allt och imorgon ska jag försöka få sova till iallafall 9.30 åååh va skönt det ska bli.

Sov gott

Louise

Kommentarer
Postat av: Angelica

När kommer bilden på ägget då? ;)

2009-04-15 @ 21:22:56
URL: http://aangeliques.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0