Längesen men mycket har hänt

Ja det kan man ju säga att jag inte skriver här lika ofta längre. Jag har för det första inte riktigt mått som jag brukar de senaste veckorna, men det börjar ge sig nu hoppas jag. Jag är alltså gravid =)!!!  Är just nu i den 11:e veckan inne i den tredje månaden alltså. Jag har inte kunnat skriva och berättat tidigare eftersom jag inte har velat berätta det och då vet jag inte vad jag skulle skriva om här. Jag och älsklingen är jätte glada båda två och det ska bli helt underbart att få en liten. Ca 20 juni 2009 beräknas den komma, just nu känns det jätte långt dit, men tiden går så fort. Min mage har växt och det syns ju lite men annars har jag minskat på resten av kroppen, men detta beror på att jag inte ätit som jag ska.
Kan för det första inte dricka kaffe eller ens känna lukten av kaffe (men det börjar gå bättre med lukten), jag kan inte äta starka smaker som lök och tacokrydda, köttfärs har jag svårt för, bacon mm. Har jätte svårt att komma på vad man ska äta för mat eftersom det mesta inte alls går i mig. Petar därför i mig fil, frukt, nån smörgås ibland, massor med vatten, kex. Ja inte är det så lätt och humöret svänger och jag blir ledsen för mista lilla och har ingen direkt lång stubin.
Helen säger att jag har blivit så ful i mun sen jag blev med barn, men det är ju troligen för att jag ätit dåligt.
Är väldigt trött hela tiden, lägger mig tidigt och har svårt att kliva upppå morgonen, kan somna mitt på dagen och ibland funkar ingenting. Men det värsta har nog gått över tror jag för jag börjar må bättre och jag beöver inte äta frukost 3 ggr längre för jag får behålla den.
Ja nu vet alla hur det ligger till och jag hoppas att llt kommer gå bra och att inget händer med mitt barn, för mycket kan hända än så länge.
Over and out
Louise

Kommentarer
Postat av: kicka

hej hej! ett tag sen man träffa dig, var väl när du var på parkbacken på inskolning:D roligt att du ska bli mamma, grattis! håller tummarna att allt ska gå fint:) vem är den lyckliga pappan då?

2008-11-24 @ 12:27:31
URL: http://kicka84.blogg.se/
Postat av: Catrin

Åh Louise! Så underbart! Grattis grattis grattis!

2008-11-24 @ 20:50:45
URL: http://cacalacka.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Tjena!! CamillaB här( syrran visade mig sidan) Gud så kul för dig. Har Nils Elias på snart 5 mån. Känner igen de där med illamåendet.. men de blir bättre kan jag lovar dig :) Hur har du de annars då? Sköt om dig

2008-11-24 @ 23:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0