Tiden rinner iväg

Tid är något som många tror att man har mycket av, men genom att låta tiden gå så blir det svårare att ta tag i saker som man helst vill strunta i helt. Man kan låta tvätthögen växa och gå runt och hoppas att den ska hoppa in i tvättmaskinen själv, eller så kan man gruva sig för att träna och sen till slut inte få på sig sina favoritbyxor. Tid handlar mycket om vad man tycker ä viktigt, vad prioriterar jag? Vad gör jag med min tid?
Ja jag vet att allt detta låter flummigt men ibland så funderar man mycket. Jag vill utvecklas som människa och vara en bra människa, jag vill förlåta och vara den person som jag själv kan stå för...för mig är det viktigast! Mycket av mina funderingar kommer nog från att man har börjat läsa igen, världen blir lite annorlunda....eller så kanske det är jag som har blivit annorlunda.....förhoppningsvis till det bättre.
Saknar mina vänner i klassen nu, 4 veckor sen vi träffades allihopa men snart så ska vi tillbaka till skolan och göra våra sista 4 veckor för den här terminen sen har vi "sommarlov" = jobba.
bye bye

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag utvecklades också väldigt mycket under min studietid. JAg lärde känna mig själv riktigt och insåg både det ena och det andra. Precis som du så vill jag kunna stå för den jag är. Jag har växt något enormt och kan se saker på olika sätt helt plötsligt, jag har alltid varit enkelriktad i mitt tänk. Mer insikt och förståelse för mina medmänniskor har jag fått, jag vill kunna lita på mina nära och må bra. Människor jag inte kan lita på vill jag heller inte ha i mitt liv nu, så har jag heller inte vart förut. Förut var jag den där blåögda som alltid trodde på alla andra, nu är den Helen borta och jag vet vilka jag kan förlåta och lita på. :)



Kraaam

2012-04-26 @ 20:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0