tankspridd

Tror att jag redan har förändrats väldigt mycket under den korta tid som jag nu varit gravid, det känns som jag håller på att bli en helt annan person? Jag känner mig så rastlös vissa dagar och mitt humör går från att vara lugn till att stressa upp mig själv till en nivå som jag tror man bara kan komma till när man väntar barn. Och sen då...alla dessa frågor....hur kommer jag att bli som mamma? Kommer jag att klara av det ansvaret? Är jag redo? Gick allt kanske för fort? Innerst inne så vet jag ju att jag är redo och det var ju planerat, både jag och älsklingen vill ha barn och vi längtar så mycket.
Jaja nog svamlat om det.

Igår var vi upp till pappsen och firade han för han fyllde år, hade det jätte trevligt och det känns verkligen att det är "hemma" fortfarande där uppe i Hjältanstorp, jag blir så glad när jag är där uppe....harmonisk faktist.

Funderar fram och tillbaka om jag ska byta barnmorska och gå till Kristel istället, det känns som om hon kanske kommer att bry sig lite mer och sen säger ju alla att hon är så bra. Claudia skulle visst dit till veckan, så kanske ska haka på henne så kan jag prata med henne då. Det är ju viktigt att man känner att man går hos någon som har koll, jag är ju livrädd nu när allt är så snurrigt.

Idag har jag tagit bort sista ljusstakarn i vardagsrummet och städat och dammat, och har beställt nya gardiner till vardagsrummet, dyra var dom men ojoj va fint det kommer att bli, ska ta en före och efter bild sen när  jag har satt upp dom.


Imorgon ska jag jobba på hemtjänsten hela dagen så det är väl bäst att man sover nu så man orkar med det, kan ju vara lite stressigt faktist och på söndag ska jag vara på kortvården 15.30-20.30....hopppas verkligen att det går bra och att det inte är några tunga personer där, men jag ska inte oroa mig för allt ordnar sig alltid.


Nu lir det sängen tror jag ska bara väcka min söta älskling som sover så sött i soffan...eller han kanske ska få sova där också, ska lägga på honom filten bara.


Over and good night!!

Louise


Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg lilla voffsingen din var och svassade nere vid vägen en dag när vi for förbi, blev lite rädd att det skulle hända ngt, men det gick bra antar jag..? Världens sötaste var hon iaf ;)

2009-01-20 @ 18:25:53
Postat av: Cattis

Hej gumman!

Dig är de som vanligt omöjligt att få tag på:( Buuhuu! Saknar juh dig gumman! Hoppas allt e bra med dej. Du kan väl höra av dej så vi kan ses någon dag! Puss

2009-01-21 @ 08:57:24
URL: http://theworldbychu.blogg.se/
Postat av: Cattis

Du har fått en utmärkelse av mig i min blogg! Gå in och kolla! ;)

2009-01-30 @ 15:21:48
URL: http://theworldbychu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0