krypande bebis

Japp Enya kryper och inte bara kryper utan är överallt och river ur allt hon får tag på om och om igen hela dagarna hehehe hon är så rolig nu min lilla tjej.

Tänkte börja skriva om Enyas mat här, jag lagar oftast hemlagat till Enya och då ganska mycket så det räcker ett tag.
Igår fick hon lax med kokta potatis och morötter.

Jag skalar och skär potatis och morötter i bitar och kokar dessa tillsammans, gärna med lite örter, färska eller frysta ( bra med nya smaker för bebisar).
Sen tar jag en portionsbit lax och lägger den på en amuminiumfolie bit och kryddar med lite vitlökskrydda, liiiiite salt, en klick smör och igår hade jag lite persilja i.
Sen när potatisen och morötterna har kokat en stund så lägger jag ihop foliepaketet och lägger ner den i de kokande potatisen och morötterna och låter koka i ca 10min.
Jag mosar sen ihop allt med lite smör.  
Enya älskar detta och kan äta hur mycket som helst och det är ju så lätt att göra.

Jag försöker att laga mat till henne så jag har i frysen ett tag också, i början av denna vecka gjorde jag en stor kycklinggryta med makaroner till och frös in i portionsburkar.

Igår var jag på step up som vanligt och det var sjukt jobbigt, kändes som jag aldrig riktigt blev uppvärmd, riktigt jobbigt var det, men jag körde på och på slutet så ville jag bara att det skulle vara liiite längre för då kändes det hur lätt som helst. Kanske är för jag druckit för lite under dagen, ingen aning faktist.

Enya sitter och river ur sin leksakslåda nu så tror jag ska joina henne och mysa lite.

Godmorgon alla

Enya här bara några timmar gammal




Här är hon idag fast detta är för en månad sen ungefär



Kommentarer
Postat av: Josefine

Kul med lite mattips!

så lätt att de bara blir samma samma,

roligt med lite nya idéer!

2010-03-19 @ 09:05:35
Postat av: Catrin

Oj vad pigg Enya ser ut som nyfödd. Och tänk vad stor hon har blivit! :) Själv har jag precis bakat kladdkaka med min "bebis". Ojoj



Ha det gott!

2010-03-19 @ 09:11:58
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0