Allt är bra

Var till barnmorskan igår och har inte varit där på 5 veckor så det var på tiden. Hon tog alla mina värden och mitt blodtryck har stabiliserat sig, men det förstod jag eftersom jag inte har svimmat eller varit speciellt yr sista veckorna, blodvärdet var också bra och mitt blodsocker var KANON, så inga tecken på graviditetsdiabetes här inte. Hon kände också på min mage och kände att bebisen ligger med rumpan uppåt, rumpan ligger uppe i den högra delen av magen, var väldigt känslig där igår så förstod att det antingen var huvudet eller rumpan hehe. Hjärtat slog väldigt hårt på bebisen, man hör det tydligare och tydligare eftersom hjärtat växer. Jag frågade vad hon trodde att det var för kön, hon gissade på en pojke, men hon sa att det var bara en gissning och att hon kunde ändra sig till nästa gång hon lyssnade.
Så spännande, vill träffa min älskling som bor inuti min mage nuuuuuu, känns som en evighet kvar ju.

Idag ska jag fara och ta ut ett paket med barnkläder som jag fått från tradera, sen skulle jag vilja fara och sola (vet att det inte är bra när man är gravid, men ska man se ut som ett lik då?).

Började träna Mira att dra av mig strumpan igår också, hon drog ju i strumpan, men känns inte som hon riktigt förstod varför hon helt plötsligt fick dra i strumpan när hon aldrig fått det förrut hehehe, tillslut la hon sig framför min fot på golvet och gäspad hahaha hon är så rolig min lilla Mira.

Ja ha en bra dag nu
over and out
Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0